donderdag 2 juli 2009

Citroenlimonade




Vandaag konden we wel weer wat extra vocht gebruiken, dus maakte ik citroenlimonade!

Hiervoor heb je nodig:
- 1 kop suiker
- 4 à 5 koppen water
- 1 kop citroensap (versgeperst)
- en nog meer citroenen

Maak in een pannetje 1 kop water en 1 kop suiker warm totdat de suiker is opgelost.
Pers 3 citroenen, een kop vol.
Schenk het suikerwater met de citroensap in een kan.
En voeg er 3 à 4 koppen koud water bij.
Zet het 30 tot 40 minuten in de koelkast.

Als de limonade te zoet is, kan je er nog wat citroensap bij toevoegen.

Serveer het met schijven citroen en ijs :)

PS Het eindresultaat was voor mij iets te zoet.
Ik heb er nog wat water bij gedaan en nu is die heeeerlijk fris.
Als je het gaat maken kan je er ook wat minder suiker gebruiken.
Als je niet tegen suiker kan, kan je ook siropen of stropen gebruiken......zie bij reactie van Lisette Li!


3 opmerkingen:

  1. Aangezien ik niet zo goed tegen suiker kan, maakte ik van de week de suikervrije versie hiervan: ipv suiker een combinatie van agavestroop, rijstestroop en ahornsiroop. (Je kunt ook een van de drie doen, maar dan is de smaak wat meer uitgesproken..) En dan los ik de stropen even op in heet water.

    ook errug lekker!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties!!!
Bedankt :-) x